درآمد ۲/۵ میلیاردی، فقط دو سال بعد از شروع کار

معرفی استارتاپ آریامدتور

یک میلیون دلار، عدد فروش یک‌سالشان است که از این مبلغ تقریبا ۲۵ درصد آن برای خودشان می ماند. در سالی که برای بسیاری از استارت‌آپ‌های ایرانی‌ سخت گذشته، برای «گردشگری سلامت آریا» و بنیانگذارانش سالی موفقیت‌آمیز بوده و توانسته‌اند هر ماه تا ۱۰۰درصد رشد کنند.

این کسب‌وکار آنلاین حوزه گردشگری سلامت توانسته به بیمارانی از بیش از ۵۵کشور جهان خدمات درمانی ارائه کند. آنها مانند یک تسهیلگر، پکیج‌های حاوی ویزا، بلیت سفر، محل اقامت، پزشک، روند درمان و… به بیماران ارائه می کنند.

آنها با جذب سرمایه به دنبال هدف‌گذاری‌های بزرگ هستند و می‌گویند تا ۳ سال دیگر به درآمدی حداقل ۱۲۰میلیون دلاری در سال خواهند رسید.

گردشگری سلامت در دنیا

بازار گردشگری سلامت از جمله بازارهای پیشرو در جهان است. براساس آمار سایت ویزا، بازار گردشگری سلامت بین ۴۰ تا ۷۰ میلیارد دلار، گردش مالی سالانه دارد و سالانه رشد ۲۵درصدی را تجربه می‌کند. همچنین طبق آمار در سال ۲۰۱۷، ۱۴میلیون نفر به خاطر درمان سفر کرده‌اند.

جالب است بدانید که هندوستان در سال گذشته، ۱۸ درصد از صنعت گردشگری سلامت دنیا را در اختیار دارد و از این راه سالانه۲۰ میلیارد دلار درآمد داشته است. این در حالی است که پزشکان ایرانی با فاصله از پزشک‌های هندی جلوتر و بادانش‌تر هستند. حتی بیمارانی داریم که در هند، عمل ناموفقی داشته و برای عمل دوباره و ترمیم به ایران می‌آیند. به لحاظ نظافت و رعایت بهداشت هم ایران فاصله زیادی با هند دارد و بسیار بهداشتی‌تر و تمیزتر است.

 گردشگری سلامت در ایران

براساس آمار وزارت بهداشت که مربوط به سال گذشته است، سالانه حدود ۳۰۰هزار نفر برای درمان به ایران سفر می‌کنند. اما گفته می شود این تعداد مربوط به سال ۹۶ است و طی سال ۹۷، این عدد رشد سه‌برابری داشته است.

علاوه بر این قیمت‌های موجود در ایران برای بیمارانی که از اروپا می‌آیند، بسیار با‌صرفه است. مثلا یک عمل زیبایی بینی در آمریکا یا اروپا تا ۴۰هزار دلار هزینه دارد ولی در ایران خرج این عمل ۲هزار دلار است. در بحث کیفیت هم بسیار بالاتر از کشورهایی مانند هند هستیم. همچنین هزینه عمل قلب باز در آمریکا تا ۱۱۰هزار دلار است اما در ایران با ۸هزار دلار این عمل انجام می‌شود با همان کیفیت.

نمونه های موفق خارجی

استارت‌آپ medigo از بهترین‌های این حوزه است که ملیت آلمانی دارد. همچنین flymedi از دیگر استارت‌آپ‌های بازار گردشگری سلامت در جهان است که در کشور ترکیه فعالیت می‌کند.

معرفی بنیانگذاران استارتاپ

هادی شجاری، محمد نصری و حسین یاراحمدی هم‌بنیانگذاران گردشگری سلامت آریا هستند.

هادی شجاری متولد سال ۶۹ است، اهل شهر‌ری  است در دانشگاه خواجه نصیر مهندسی صنایع خوانده.در دانشگاه شریف در دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ شرکت می‌کند و به دنیای آنلاین علاقه‌مند می‌شود. سال ۹۱ پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای یک شرکت ارائه می‌دهد و ۴ میلیون تومان قرارداد می‌بندد.

اواخر سال ۹۲ با محمد که از دوران دبیرستان با هم بوده‌اند، تصمیم می‌گیرند که کسب‌وکار خودشان را شروع کنند. دفتری اجاره می‌کنند و طراحی اپلیکیشن موبایل را شروع می‌کنند و تا سال ۹۴ کارشان همین بوده .

حسین یاراحمدی متولد ۶۹ است، هم‌محله‌ای هادی بوده و رفاقتی ۱۵ساله دارند. حسین در دانشگاه شهید بهشتی، مدیریت آموزشی خوانده و اصالتا لر است. تجربه پادویی در بازار را دارد، در تولیدی‌های مختلفی چون تولیدی سلفون کار کرده و در کار چاپ فاکتور و کارت ویزیت هم ید طولایی دارد. بازار کابینت و ساخت کابینت را هم تجربه کرده است.

کار ساختمانی هم در حد کارگر ماهر انجام داده. حسین و هادی تجربه همکاری مشترک در توسعه یک اپلیکیشن موبایل در زمینه شعر را هم داشته‌اند.

شروع کار

هادی: من قبلا با همکاری دوستانم شرکتی در زمینه طراحی سایت و اپلیکیشن داشتم. از میان مشتریان‌مان بخش زیادی پزشک بودند. بنابراین از نزدیک شاهد آمد و رفت بیماران خارجی به ایران بودم. بنابراین زمینه آشنایی ما با حوزه پزشکی و گردشگری سلامت از همین ارتباطات شکل گرفت. حدودا خرداد سال ۹۵ بود.

در شروع کار سرمایه ما کمتر از ۱۰ میلیون تومان بود. البته با حضور محمد، سرمایه بیشتری هم آمد اما باز هم پول خیلی کمی بود.اما حالا صندوق مالی توسعه تکنولوژی، سرمایه‌گذار ماست. مذاکره با سرمایه‌گذار از مرداد ۹۶ شروع شد و مهر ۹۶ هم به توافق رسیدیم. البته آشنایی‌ ما با آنها از همان الکام‌استارز بود و آنها روند رشد ما را پیگیری می‌کردند و تصمیم گرفتند روی کسب‌وکارمان سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: هفته نامه شنبه

  • aparat
  • soroush
  • eitaa
  • Instagram
  • bale

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *