ایوند تحولی در صنعت رویداد!

به گزارش نویاب؛ بنیان‌گذار ایوند برخلاف نظراتی که گاه ابراز می‌شود، از رشد کسب‌وکارش راضی است و آینده خوبی برایش متصور است و توانسته سرمایه میلیاردی برای رشد استارت‌آپش جذب کند. ۵هزار بازدیدکننده روزانه دارد و تاکنون ۴ هزار رویداد در ایوند به ثبت رسیده است.

رویدادهایی که بین صفر تومان برای رایگان‌ها تا ۲۵۰ میلیون تومان برای رویدادهای بزرگ ارزش ریالی دارند و سهم ایوند از هر رویدادی که ثبت می‌شود  ۴ درصد است احمدی در کنار امیر حبیب‌زاده که هم بنیان‌گذارش در ایوند است به آینده امیدوارند.

ایوند چیست و چه می کند؟

او در سال ۸۷ و با دانش نرم‌افزار وارد ایران شد، یعنی در زمانی که تب‌و‌تاب استارت‌آپی هنوز داغ نشده و حتی می‌توان ‌گفت آغاز هم نشده بود.

خودش در این مورد ایوند می گوید: همه نوع رویداد می‌تواند در سایت ما ثبت شود. البته در آغاز بیشتر روی رویدادهایی که صبغه کارآفرینی داشتند، تمرکز کرده بودیم. در مراحل بعد رویدادهای مدیریتی و مدیریت کارآفرینی را هم اضافه کردیم. اما در حال حاضر انواع رویدادهایی چون پزشکی و کارآفرینی و … را برگزار می‌کنیم. در واقع ایوند فکر می‌کند که هر رویدادی که آغاز و پایانی دارد و افرادی بابت آن دور هم جمع می‌شوند، می‌تواند به‌عنوان یک رویداد تلقی شود که ایوند می‌تواند در برگزاری آن کمک کند.

ایوند تحولی در صنعت رویداد!

برگزارکننده رویداد در ایوند حساب‌ کاربری ایجاد می‌کند و رویداد را تعریف می‌کند؛ یعنی درج محل برگزاری، زمان شروع، برگزارکننده و … در این صورت صفحه‌ای اختصاص در اختیار فرد قرار می‌گیرد.

 بلیت‌ها مشخص می‌شوند که مثلا بخشی ویژه دانشجویان است و قیمت مشخصی دارد یا بخش قیمت گران‌تری دارند. همچنین برگزارکننده می‌تواند ایوندش را بین مخاطبان مختلفش پخش کند. در کنار پروسه ثبت‌نام به مشتری ابزاری برای اطلاع‌رسانی می‌دهیم که اطلاع‌رسانی بیشتری انجام ‌دهد. همچنین قبل و بعد از رویداد گزارشی در دست برگزارکننده است که چه افرادی از چه مسیرهایی به رویدادش آمده‌اند.

افرادی که ثبت‌نام می‌کنند، پول‌شان به یک حساب موقت می‌آید که در سایت ایوند است. هر روز و هر هفته و هر زمانی می‌توان درخواست تسویه داد که بعد از ۲۴ ساعت با کسر ۴ درصدی که سهم ایوند است، پول به حساب برگزارکننده واریز می‌شود.

صنعت رویداد!

صنعت رویداد به نظر من هم به لحاظ جنبه‌های درآمدزایی و هم به لحاظ شناساندن شهرهای محل برگزاری رویداد کمک زیادی می‌کند که به رشد گردشگری آن مکان هم منتهی می‌شود. مثلا هر ساله رویداد برنامه‌نویسی در زنجان برگزار می‌شود و شاید تا ۱۰سال دیگر به نقطه‌ای درخشان برای رشد گردشگری این شهر تبدیل شود.

تنوع هزینه‌ای بالایی در برگزاری رویدادها وجود دارد. از رایگان تا برگزاری جشنواره‌ای مانند وب که ۲۵۰ میلیون تومان برایش هزینه می‌شود.

به‌طور کلی برگزاری رویداد را می‌توان در سه دسته تقسیم‌بندی کرد؛ رویدادهای رایگانی مانند همفکر که دائما برگزار می‌شوند، رویدادهای متوسطی که بین ۴ تا ۱۵ میلیون تومان خرج دارند مانند استارت‌آپ‌ ویکند‌ها و استارت‌آپ‌گرایندها که ماهی یک یا دوبار برگزار می‌شوند و رویدادهایی ملی که سالی یک بار برگزار می‌شوند و برگزاری‌شان حداقل بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد. مثلا برای اجاره فضایی در کتابخانه ملی باید چنین هزینه‌ای پرداخت شود.

البته تخمین‌زدن چنین امری سخت است؛ اما به نظر می‌رسد هر ماه تا ۵ هزار رویداد در ایران برگزار می‌شود.


برامون مهمه بدونیم نظر شما درباره این مطلب چیه؟ لطفا به این مطلب امتیاز بدهید: ( شما اولین نفر هستید که امتیاز می دهید Loading...)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *