چند مثال از بازاریابی چریکی۲

در مطالب قبلی ابتدا به معرفی مدل بازاریابی چریکی پرداختیم(بازاریابی چریکی= بازاریابی بدون هزینه) و بعضی از نمونه های این مدل بازاریابی را معرفی کردیم (چند مثال از بازاریابی چریکی). در ادامه به معرفی چند نمونه دیگر از این نوع بازاریابی می پردازیم.

 

۱- باغ وحش شهر

تبلیغ چریکی باغ وحش

باغ وحش شهر کپنهاگ یک اتوبوس شهری را با یک طراحی فوق العاده پوشش داده که بطور جالبی جلب توجه تمامی شهروندان و مردم را می کند.

۲- بستنی کیم

تبلیغات چریکی colgate

برند colgate چوب بستنی هایی را به شکل مسواک طراحی کرده و از آنها در داخل بستنی های کیم استفاده کرده است که به کودکان و نیز بزرگسالان اهمیت استفاده از مسواک و مسواک زدن را یادآوری می کند. همچنین به نوعی اهمیت استفاده از خمیردندان colgate در مسواک زدن را تذکر می دهد.

۳- تمیزکننده چندکاره

تبلیغات چریکی Mr. Clean

خطوط عابر پیاده یکی دیگر از ساختارهای شهری هستند که اغلب توسط بازاریابان چریکی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مثال، آقای کلین قدرت پاک کنندگی خودش را با استفاده از این خطوط بخوبی نشان داده است.

۴- بازی کامپیوتری

بازاریابی چریکی

این کمپین بازاریابی چریکی برای برند King Kong 3D موجب شده بود که مردم عبوری از کنار آن عکس ها و تصاویری زیادی از صحنه کمپین تهیه کرده و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند. فکر می کنم نیاز به توضیح بیشتر در مورد کمپین نباشد و تصویر گویا است. توضیح فقط اینکه King Kong 3D یک بازی کامپیوتری با محوریت دایناسورها و … است.

۵- نشریه نشنال جئوگرافی

بازاریابی چریکی

مجله نشنال جئوگرافیک به کاربران خود یادآوری می کند که گرفتن آن عکس فوق العاده در واقع چقدر سخت و دشوار است.

۶- مبلمان و کمد

بازاریابی چریکی

در دنیا هیچ کمبودی برای پله وجود ندارد و تعدادی از تاکتیک های بازاریابی چریکی سرشار از نبوغ از این پله ها به نفع خود و کسب و کارهای مرتبط با خود استفاده می کنند. در این تبلیغ خلاقانه از شرکت IKEA می بینید که چگونه به کاربران یادآوری شده است که مبلمان این برند چگونه در فضاهای خانگی صرفه جویی می کند.

۷-  چتربازی

بازاریابی چریکی

این برچسب کف اتاق آسانسورها چسبیده شده و به استفاده کنندگان از آسانسورها تجربه و حس چتربازی در سوئیس را می دهد.

۸- قهوه

قهوه مک دونالد

۹- چای

چای لیپتون

۱۰- ساعت مچی

بازاریابی چریکی ساعت مچی

امروز در مسیر بازگشت به منزل سعی کنید به اطراف خود بیشتر دقت کنید و شرایط مناسب برای قرار گیری تبلیغات خلاقانه کمپین بازاریابی چریکی خود را پیدا کنید. مثلا راه پله ها، نیمکت ها، گوشه ها کنج های خیابان هر یک می توانند بستری برای شاهکار بازاریابی شما باشند.

در روزهای آینده مثال های دیگری از این نوع بازاریابی را معرفی خواهیم کرد.

منبع: برگرفته از سایت بازاریابی

با ما همراه شوید:

  • aparat
  • soroush
  • eitaa
  • Instagram
  • bale

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *