بازاریابی کم هزینه و اثرگذار

در قسمت های قبلی به معرفی بازاریابی چریکی و مثال های آن پرداختیم. اگرچه این مدل بازاریابی برای شرکت های نوپا و کوچک کاربرد بیشتری دارد، اما شرکت های بزرگ هم از آن غافل نشده اند. در ادامه چند نمونه از این تبلیغات را می بینیم.

کوکاکولا

هر کس بتواند حرکاتی که در تصویر نشان داده می شود را به خوبی تکرار کند، نوشابه جایزه می گیرد. این کار به خوبی باعث جلب توجه مردم می شود.

شامپوی apolosophy

تبلیغ فوتوشاپ(شرکت adobe)

این شرکت شعار«تجربه یک روز خلاق!» را انتخاب کرده است. غافلگیر شدن مسافران اتوبوس از دیدن تصویر متفاوت خود در ایستگاه صحنه جالبی را خلق می کند که ظرفیت بازنشر گسترده ای دارد.

شرکت خودروسازی فولکس واگن

در سال ۲۰۱۰، شرکت خودرو سازی فولکس واگن، یک سُرسُره را در راهروی ایستگاه قطار در آلمان نصب کرد. به جای استفاده از پله برقی یا پله های معمولی، مسافران می توانستند از ابزاری که فولکس واگن نام آن را “the fast lane” یا “خط سریع” نام گذاشته بود استفاده کنند تا سریع تر به پایین برسند.

کفش نایکی

آنها به مناسبت روز جهانی بدون خورو، صفحاتی به شکل کفش را کنار لاستیک ماشین های پارک شده قرار می دادند که روی آن نوشته بود«روی هوا راه برو» و عکسی از کفش با برند نایکی روی آن قرار داشت. آنها این کار را در صد نقشه از شهر پراک(پایتخت جمهوری چک) انجام دادند و از عکس العمل مردم فیلم گرفتند.
علاوه بر این، برچسب هایی مشابه برچسب هایی که پلیس این کشور روی شیشه خودروهای متخلف نصب می کند آماده کردند و روی شیشه خودروها چسباندند.

با ما همراه شوید:            

  • aparat
  • telegram
  • soroush
  • eitaa
  • Instagram
  • bale
  • hamsa
  • idpay

2 Comments on “بازاریابی کم هزینه و اثرگذار”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *