ای کاش تولید کننده فقط دغدغه تولید داشت

هر کاری را بخواهیم شروع کنیم، اطرافیان به ما می گویند باید خودت بازارسنجی کنی تا بدانی الآن چه کاری مشتری دارد، خودت هم باید تولید کنی، بازاریابی هم که با خودت است، فروشندگی هم…،تازه باید با مفهوم و شیوه ها و ترفندهای تبلیغات، حسابداری، مالیات و خیلی مفاهیم دیگر آشنای کامل داشته باشی. این در حالی است که هر کدام از این بخش ها جزئیات بسیاری دارد تا جایی که بعضی از آن ها به عنوان رشته تحصیلی در دانشگاه ها تدیس می شوند.

ای کاش می شد زمینه ای ایجاد شود تا کسانی که در بازار هستند و می دانند چه کالایی بازار دارد، کسانی که می توانند اجناس را بفروشند به جای اینکه فقط از خارج آنها را وارد کنند، این موضوع را به بقیه اعلام کنند، تا یک تولیدکننده فقط دغدغه تولید محصول را داشته باشد و بعد از تولید محصول خود را در اختیار افرادی بگذارد که کار آنها تبلیغات، بازاریابی و فروش آن محصول به خصوص است.

اتفاقا وقتی در سایت داستان «خانم شریفی» را خواندم دیدم همین کار را انجام می دهند که هم برای خودشان مفید است و هم برای بقیه. یعنی این سازو کار همین الان هم وجود دارد و اتفاقا جواب داده، اما باید ساز وکاری برای نظم بخشیدن به آن ایجاد شود.


برامون مهمه بدونیم نظر شما درباره این مطلب چیه؟ لطفا به این مطلب امتیاز بدهید: ( شما اولین نفر هستید که امتیاز می دهیدLoading...)

با ما همراه شوید:

  • aparat
  • telegram
  • soroush
  • eitaa
  • Instagram
  • bale
  • hamsa
  • idpay

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *