۷ گام اساسی استراتژی بازاریابی

گام های اساسی استراتژی بازاریابی

خیلی ساده و سریع اگر بخواهیم به شما بگوییم که چطور یک استراتژی بازاریابی را تدوین کنیم، باید به ۷ مرحله زیر اشاره کنیم. توصیه می کنیم نگاهی به این ۷ مورد بیندازید و سپس هر کدام را به صورت تخصصی فرا گرفته و به کار بگیرید. این شما و هم این هم ۷ گام اساسی استراتژی بازاریابی:

گام اول: فهمیدن مشتریان

با استفاده از تحقیقات بازار، تصویری واضح و دقیق از مشتریان هدفتان ارائه دهید.

گام دوم: تحلیل بازار

با تحقیقات بازار، اطلاعات دقیقی از بازار را مثل میزان قابل دسترس بودن بازار، مشتریان بالفعل و بالقوه، تمایلات مخاطبان و… را بفهمید.

گام سوم: تحلیل رقبا

بررسی کنید اگر مشتری از شما خرید نکند، راهکار جایگزین او چیست؟ نقاط قوت و ضعف آن راه‌ها را پیدا کنید.

گام چهارم: تحلیل سیستم توزیع محصولات

بهترین راه برای توزیع محصولات یا خدماتتان چیست؟ به طور دقیق آن را مشخص کنید.

گام پنجم: تعریف بازاریابی آمیخته (۴P)

آمیخته بازاریابی (۴P) مربوط به کسب و کارتان را تعریف کنید (یکی از مهمترین بخش‌ها در بازاریابی!)

گام ششم: تحلیل بودجه

بودجه‌ای را که برای بخش‌های مختلف بازاریابی در نظر گرفته‌اید را تحلیل و شفاف‌سازی کنید.

گام هفتم: مرور و بازنگری

تمام بخش‌های برنامه را بازبینی کنید. بخش‌هایی از برنامه‌ها را که بی‌تاثیر یا مضر تشخیص دادید، حذف کنید.

7 گام استراتژی بازاریابی

منبع: سایت modir.tv


برامون مهمه بدونیم نظر شما درباره این مطلب چیه؟ لطفا به این مطلب امتیاز بدهید: ( (1 votes, average: 1٫00 out of 5)
Loading...)

با ما همراه شوید:

  • aparat
  • telegram
  • soroush
  • eitaa
  • Instagram
  • bale
  • hamsa
  • idpay

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *