تلوبیون نرم افزاری با ۷ میلیون مخاطب

به گزارش نویاب؛ ۷ میلیون نصب داشته و مدیرعاملش می‌گوید روزانه تا ۴میلیون نفر از این نرم‌افزار محتوایی بازدید می‌کنند. صحبت از تلوبیون است؛ نرم‌افزاری که محتوای صدا‌و‌سیما را ارائه می‌کند و در حال حاضر محتوای دیگری ندارد. شرکت سیما رایان شریف که سرمایه گذار این پروژه است خصوصی است ولی برند تلوبیون متعلق به صدا‌و‌سیما‌ست.

استقبال ۱۷۲ کشور از تلوبیون

احسان خرم می‌گوید: الان سرویس ما کاملا رایگان است ولی باید در سیستم عضو شوید تا بتوانید از آن استفاده کنید. سعی کرده‌ایم که سرویس را رایگان عرضه کنیم تا مردم از آن استفاده کنند. سعی‌مان این بوده که درآمد خود را از تبلیغات به‌دست آوریم.

حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاربرانی که از تلوبیون استفاده می‌کنند، خارج از ایران هستند و از ۱۷۲ کشور دنیا به وب‌سایت فارسی‌زبان ما مراجعه می‌کنند.

ایده ما این است که محتوای پریمیوم داشته باشیم، یعنی محتوایی که کارگردانی شده و جذاب‌تر است. بنابراین مانند آپارات نمی‌شویم و هر محتوایی را پوشش نمی‌دهیم.

تلوبیون نرم افزاری با ۷ میلیون مخاطب

تا ۱۰۰ میلیون نفر را هم پوشش می دهیم

درآمدزایی از راه تبلیغات را تازه شروع کرده‌ایم و هنوز تخمین درستی از درآمدهای خود نداریم ولی مشتریان زیادی در همین مدت اندک تقاضا داده‌اند. تمرکز ما روی همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی است و در حال مذاکره با آنها هستیم. البته مشتری‌های خاص تلوبیون زیاد است و دوست دارند که تبلیغ‌شان در تلوبیون پخش شود.

من بازار مخاطب و کاربر خود را اندازه می‌گیرم. فکر می‌کنم افرادی که می‌خواهند ویدئو ببینند، می‌تواند تا ۱۰۰ میلیون نفر افزایش داشته باشد، زیرا می‌توانیم مخاطب خارج از ایران هم داشته باشیم.

چرا تلوبیون؟

صدا‌و‌سیما محتوای خوب زیاد دارد. حتی تعدادی از سریال‌ها هم خوب هستند. ما با تلویزیونی که در خانه روشن است، فرق داریم. فرد باید سایت را باز کند، محتوا را پیدا کرده و ببیند. مثلا سریال پایتخت بسیار پرمخاطب بود یا برنامه خندوانه یا ماه‌عسل بیننده زیاد داشتند. البته برنامه بی‌کیفیت هم کم ندارد.

پیش‌بینی من این است که در حالت عادی شاید بتوان به ۵۰ میلیون نصب رسید و هر چقدر استفاده‌کنندگان از اینترنت بیشتر باشند و با توجه به شبکه اطلاعات اینترنتی که ایجاد شده استفاده از نرم‌افزارها هم بیشتر می‌شود.

 سبک زندگی مردم خیلی آنلاین‌تر شده و تغییر سبک زندگی باعث می‌شود که مخاطب ما هم بیشتر شود. از طرف دیگر درگیری‌ها و گرفتاری‌های مردم هم بیشتر شده. مثلا قبلا در یک ساعت مشخصی مردم در کنار هم سریال می‌دیدند و الان به این شکل نیست و افرادی هستند که دوست دارند یک سریال را ببینند و افراد دیگری شب‌کار هستند، یا در خانوداه هر کسی می‌خواهد محتوای متفاوتی را تماشا کند که ما باید بتوانیم آن را به آنها عرضه کنیم.

تلوبیون نرم افزاری با ۷ میلیون مخاطب

 

می‌خواهیم به یک حاشیه سود امنی برسیم، اما هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم و با اینکه تیم خیلی کوچکی هستیم و خیلی از رقبای ما بیش از ۱۰۰ نفر عضو دارند، کاری که ما کرده‌ایم جمع کردن آدم‌های خاص و تیم خوب در کنار هم است تا بتوانیم کارها را پیش ببریم. با همه این سختی‌ها تیم ۳۶ نفره ما، تلوبیون را خانه خودش می‌داند.

آینده از آن کیست؟

راه‌اندازی و تولید محصولی بر اساس محتوای صداوسیما مصائبی هم برای خرم و تیم سرمایه‌گذارش در پی داشته است. حتی به راه‌اندازی کسب‌وکار دیگری هم فکر کرده‌اند. مدیرعامل تلوبیون می گوید که آینده را از آن کسب‌وکارهای مستقلی می‌داند که خود را وابسته به محتوای یک نهاد یا سازمان خاص نکرده‌اند.


برامون مهمه بدونیم نظر شما درباره این مطلب چیه؟ لطفا به این مطلب امتیاز بدهید: ( شما اولین نفر هستید که امتیاز می دهید Loading...)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *